کاهش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری گفت: در تصادفات شش ماه نخست سال جاری 25 درصد کاهش فوتی، 11 درصد کاهش مجروحیت و کاهش شش درصدی خسارت در استان نسبت به مشابه سال قبل را شاهد بوده ایم.

کاهش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ ایرج حسین پور 20 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی باید منتج به کاهش تصادفات شود، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری 1.1 درصد جمعیت، یک درصد مساحت، 1.8 درصد جمعیت کامیون داران، 1.2 درصد جمعیت خودرویی و 1.4 درصد ناوگان مسافربری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه باید به ازای هر 100 نفر یک پلیس راهور فعالیت کند، افزود: این مهم در استان محقق نشده، اما در حال پیگیری برای جذب نیرو در پلیس راهور در سطح استان هستیم و برای شهرهایی مانند سورشجان و گندمان که تصادفات زیادی به وقوع می پیوندد، ایجاد شعبه یا ایستگاه در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دوسوم از تصادفات و ترافیک استان در سطح شهرکرد اتفاق می افتد، گفت: پس از مرکز استان، بروجن و لردگان در رده های بعدی قرار دارند.

حسین پور با بیان اینکه برای کاهش ترافیک استانی در حال تعامل با دیگر متولیان نظیر پلیس راه استان و راه و شهرسازی هستیم، افزود: تمام متولیان باید برای رفع نقاط حادثه خیز استان همگام با هم قدم بردارند، به علاوه شورای ترافیک استان با نام شورای همتا و شورای راهوری تصادفات به ریاست استاندار در حال انجام جلسات است.

وی در رابطه با نقاط حادثه خیز استان شرح داد: 72 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و تعدادی از آن ها مرتفع شده است، 15 نقطه محل دیگر را برای رفع مشکل شناسایی کرده ایم که از جمله آن ها می توان به حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا بلوار رهبر در شهرکرد اشاره کرد که در این حد فاصل در سال گذشته 460 تصادف رخ داده است، برنامه اتخاذشده برای این منطقه برداشتن سرعت گیرها به منظور افزایش زیبایی شهری و اختصاص مکانی برای تردد افراد است، هرچند دو پل هوایی نیز در این منطقه وجود دارد اما افراد مسن معمولا نمی توانند از پل های هوایی استفاده کنند.

تجهیز خودروهای سیار ثبت تخلفات در دستور کار است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سخت ترین نوع تشخیص تصادفات در پشت چراغ قرمز است، گفت: با بحث هوشمندسازی و ایجاد دوربین تا حدودی این موضوع حل شده است.

حسین پور با بیان اینکه برای نظم دهی و ایجاد فضای پارک برای ماشین ها برنامه ای تحت عنوان تجهیز خودروهای سیار ثبت تخلفات مدنظر است، ادامه داد: با وجود اختصاص پارکینگ برای کارکنان ادارات، اما بیشتر آنان خودروهای خود را کنار خیابان ها پارک می کنند، همین عامل باعث گلایه مندی شهروندان شده است و به همین دلیل این طرح می تواند در آرامش دیگر شهروندان موثر باشد.

وی به معضلات کمربندی ها اشاره و شرح داد: رفع بسیاری از مسائل برای تعریض کمربندی نیازمند تمکین مردم است و کشاورزانی که در این نقاط فعالیت دارند حاضر به همکاری نیستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین فوتی های درون شهری از میان سالمندان و بچه ها بوده است، افزود: در شش ماه نخست سال جاری 25 درصد کاهش فوتی، 11 درصد کاهش مجروحیت و کاهش شش درصدی خسارت در استان نسبت به مشابه سال قبل ثبت شده و تلاش های همکاران در کاهش تصادفات به ثمر نشسته، البته مساعدت مردم استان نیز بسیار مناسب بوده است.

فلسفه پلاک ملی چیست؟

حسین پور با بیان اینکه روزانه 300 مورد تعویض پلاک در استان صورت می گیرد، اظهار کرد: در چند سال گذشته مردم تمایل زیادی برای اختصاص پلاک از استان همجوار و تهران داشته اند و با همراه داشتن کپی شناسنامه و آدرس یکی از دوستان یا بستگان ساکن در استان های ذکرشده پلاک برون استانی دریافت می کردند، باید گفت این مسئله به مدت دو سال است که وجود نداشته و اطلاعات دقیق هر شهروند و خانواده وی (همسر) برای اختصاص پلاک دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک از 15 مهرماه در مرکز استان آغاز شده است، گفت: تعویض پلاک در استان و در شش ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش یافته است، مردم می توانند در سایت Rahvar120 ثبت نام کرده و برای تعویض پلاک خود نوبت بگیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی چهارمحال و بختیاری به شهروندانی که خودروشان در پارکینگ متوقف شده است، توصیه کرد که در بازه زمانی 27 مهرماه تا 2 آبان ماه و به مناسبت هفته نیروی انتظامی برای ترخیص خودروهای خود اقدام کنند و گفت: این قانون فقط در این بازه بوده و مختص صاحبان خودرویی است که بیش از 40 درصد از تخلفات آنان منجر به جراحت نشده باشد، برای این افراد فرصت قسط بندی در نظر گرفته شده و تا یک سال زمان دارند اقساط خود را پرداخت کنند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4785

به "کاهش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 25 درصدی تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید