نامزدی مجدد گوترش برای تصاحب کرسی دبیر کلی سازمان ملل

به گزارش مجله بای بلاگ، دبیر کل سازمان ملل متحد از نامزدی خود برای تصاحب مجدد این سمت در بحبوحه همه گیری کرونا وتنش در روابط چین و آمریکا اطلاع داد.

نامزدی مجدد گوترش برای تصاحب کرسی دبیر کلی سازمان ملل

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دبیرکل سازمان ملل متحد چشم انداز خود برای تصدی مجدد این سمت را در حالی خاطرنشان کرد که دنیا درگیرکروناو تنش در روابط قدرت های عظیم از جمله آمریکا و روسیه است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد آدینه خواهان افزایش دیپلماسی برای صلح شد و از کشور های دنیا خواست تا از جنگ سرد جلوگیری نمایند. وی تاکید نمود که در قرن 21 همه چیز از بحران آب و هوا تا گسترش سلاح های اتمی و پسرفت در حقوق بشر ادامه یافته است.

گوترش که تنها کاندیدای این سمت تا به امروز است در سخنرانی گفت که هر روز تعداد بیشتری از افراد توسط اطلاعات غلط، پوپولیسم، افراط گرایی، بیگانه ستیزی و نژادپرستی فریب داده می شوند.

وی گفت: اگر میان کشور های عضو سازمان ملل اعتماد وجود نداشته باشد و اگر روابط بین عظیمترین قدرت ها همچنان ناکارآمد باقی بماند، سیستم چند جانبه چندان نمی تواند کاری انجام دهد.

در امسال میلادی هفت تن دیگر هم درخواست هایشان را برای سمت دبیرکلی سازمان ملل متحد ارائه دادند که از سوی هیچ دولتی مورد حمایت قرار نگرفتند. یکی از مهمترین این افراد روزالیا آرتیگا رئیس جمهور سابق اکوادور است. سفیراتحادیه اروپانیز گفت، این اتحادیه و اعضایش از آمادگیگوترشبرای دور دومی دبیرکلی استقبال می نماید

دوره پنج ساله گوترش 31 دسامبر به انتها می رسد. آنتونیو گوترش یک سیاست مدار پرتغالی به عنوان نهمین دبیرکل سازمان ملل متحد مشغول به کار است. وی از سال 1995 تا 2002 نخست وزیر پرتغال و از 2005 تا 2015 در رأس کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان بوده است. گوترش در یکم ژانویه 2017، از سوی نمایندگان این مجمع به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد برگزیده شد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7283

به "نامزدی مجدد گوترش برای تصاحب کرسی دبیر کلی سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدی مجدد گوترش برای تصاحب کرسی دبیر کلی سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید