مصوبه جدید درباره فضای مجازی

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: جلسه شورای عالی فضای مجازی روز دوشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار گردید و در این جلسه سند صیانت از بچه ها و نوجوانان در فضای مجازی و همچنین سند چشم انداز فضای مجازی در افق 1410 به تصویب نهایی رسید.

مصوبه جدید درباره فضای مجازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، براساس سند صیانت از بچه ها و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، نسبت به صیانت از داده ها، رده بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام نمایند.

به موجب این مصوبه همچنین وزارتخانه ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع رسانی نمایند.

موضوع دیگر جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی آنالیز و تصویب سند چشم انداز فضای مجازی در افق 1410 بود که براساس این چشم انداز مقرر شد فضای مجازی، پیشران پیشرفت سایر حوزه های کشور باشد و متکی بر ظرفیت های درون زای کشور توسعه یابد.

بر مبنای این سند چشم انداز، جمهوری اسلامی ایران تا سال 1410 به صندلی قدرت برتر سایبری در تراز جهانی و مقام اول ارائه خدمات فضای مجازی در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا خواهد رسید و همچنین کوشش خواهد نمود سلطه بیگانگان بر فضای مجازی کشور را نفی نموده و حکمرانی کشورهای سلطه گر بر شبکه جهانی را برطرف کند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7569

به "مصوبه جدید درباره فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه جدید درباره فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید