لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - نشست هم اندیشی صیانت از حقوق بچه ها و نوجوانان در رسانه های صوت و تصویر فراگیر با هدف بررسی چالش های کودک و حساسیت های موجود در حوزه رسانه کودک، در ساترا برگزار گشت.

لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر

به گزارش ساترا، این نشست به همت معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور کنندگان رسانه های دیرین دیرین، فیلیمو، آپارات، نماوا، دیجیتون، گپ فیلم، ام پی فور، نوار و... برگزار گشت.

لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر

در ابتدای این جلسه در خصوص ارائه الزامات و توصیه نامه های مربوط به حقوق بچه ها به رسانه های صوت و تصویر بحث و تبادل نظر و بر ضرورت ابلاغ یک شیوه نامه برای رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر تاکید شد.

در ادامه، مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا در این جلسه با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه ای به والدین و آگاه سازی آنها در رابطه با شناخت ابزار کنترل و نظارت از طریق والدین اظهار کرد: ضرورت دارد رسانه های صوت و تصویر با استفاده از ابزارهایی همچون قفل کودک، اختیاردهی به والدین برای تشخیص محتوای مناسب برای فرزند خود و همچنین گزارش دهی به والدین برای آگاهی از عملکرد کودک در برنامه های مورد استفاده، از حقوق بچه ها در فضای مجازی به خصوص رسانه های صوت و تصویر محافظت کنند و آسیب های احتمالی در این حوزه را به حداقل برسانند.

زهرا روشن دل همچنین با اشاره به ممنوعیت جمع آوری و استفاده از اطلاعات بچه ها، بر لزوم صیانت و حفاظت از حریم خصوصی بچه ها و همچنین لزوم قاعده گذاری و تفکیک تبلیغات بچه ها و نوجوانان از تبلیغات مختص بزرگسالان تاکید کرد.

در ادامه، رسانه های حاضر در جلسه با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده در خصوص صیانت از حقوق بچه ها، پیشنهاد آموزش استفاده از ابزارهای کنترلی به والدین برای رصد فعالیت بچه ها خود در فضای مجازی را مطرح کردند.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5713

به "لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید