طریقه صحیح فریز کردن بامیه

به گزارش مجله بای بلاگ، بامیه سبزی است که میان جنوبی ها هواداران زیادی دارد. روش های مختلفی برای نگه داری طولانی مدت بامیه وجود دارد که در کشور ما علاوه بر خشک کردن بامیه آن را در فریزر هم نگه می دارند.

طریقه صحیح فریز کردن بامیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از تبیان ،برای خرید باید بامیه های تازه، سبز و بدون لک را انتخاب کنید. برای شستن بامیه ها آن ها را به مدت 2 دقیقه در محلول آب و سرکه سفید قراردادِ تا باکتری و بقایای باقی مانده از سموم شیمیایی و آفت کش ها از بین برود. بعدازآن بامیه ها را در آبکش ریخته خوب شستشو دهید.

سپس ساقه ها را طوری قطع کنید که آسیبی به غلاف بامیه وارد نگردد. اگر دانه های داخل بامیه قابل رؤیت بود، یعنی شما ساقه را بیش ازاندازه کوتاه نموده اید.

در مرحله بعد بامیه ها را درون یک قابلمه آب جوش بریزید(این کار باعث می گردد فعالیت آنزیم ها متوقف شده و رنگ و طعم بامیه ها حفظ گردد) و حدود 3 تا 4 دقیقه بگذارید تا بجوشید، بعد بامیه ها را از قابلمه خارج کنید.

بعد از خارج کردن بامیه ها از قابلمه آب جوش بامیه ها را در داخل آب سرد بریزید(این کار باعث می گردد بامیه ها خوب و تازه به نظر بیایند) بعد از چند دقیقه، آن ها را در صافی ریخته، تا آب اضافی از آن ها خارج گردد.

در مرحله آخر برای فریز کردن، بامیه ها را روی یک سینی فلزی دانه دانه بگذارید تا یخ بزند. این کار باعث می گردد بامیه ها در زمان یخ زدن به صورت توده های تلنبار شده روی هم قرار نگیرد و در هنگام استفاده به راحتی بتوان آنها را از هم جدا کرد.

سپس بامیه های یخ زده را از فریزر بیرون آورده، داخل کیسه فریزر بریزید و دوباره به فریزر برمی گردانیم. با این روش می توانید تا یک سال بامیه ها را درون فریزز نگهداری کنید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4500

به "طریقه صحیح فریز کردن بامیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طریقه صحیح فریز کردن بامیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید