طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت

به گزارش مجله بای بلاگ، خورشت کرفس با لوبیا برترین انتخاب برای زمان هایی است که دو غذای محبوب ایرانی، یعنی خورشت قورمه سبزی و خورشت کرفس را همزمان باهم هوس نموده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید که کدامشان را طبخ کنید. در چنین مواقعی، این خورشت متفاوت انتخاب خوبی است که می تواند تنوعی را در وعده های غذایی هر روزه شما ایجاد کند. پیش از این در کتاب کاله، طرز تهیه خورش کرفس با مرغ و طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی را به شما آموزش داده بودیم. حالا با طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت قرمز همراه باشید.

طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت

مواد لازم برای طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا

  • کرفس تازه 1 دسته
  • نعنا 1 پیمانه
  • جعفری 1 و 1.2 پیمانه
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • گوشت خورشتی (گوساله یا گوسفندی) 350 گرم
  • لوبیا (قرمز، چیتی یا چشم بلبلی) 1 پیمانه
  • لیموی عمانی 2 عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا

1. خیساندن لوبیاها

برای تهیه خورشت کرفس با لوبیا، بنا به ذائقه و سلیقه خود می توانید از لوبیای قرمز، لوبیا چیتی یا لوبیای چشم بلبلی بهره ببرید.

لوبیاها را از 24 تا 48 ساعت پیش از آغاز به طبخ خورشت، پاک نموده و با آب ولرم خیس کنید. در این بین گه گاه آب لوبیاها را عوض کنید تا نفخ آن ها بهتر گرفته گردد.

2. سرخ کردن سبزی ها

برای پخت یک خورشت کرفس مجذوب نماینده و چشم نواز، ساقه های کرفس ها را بعد از اینکه پاک کردید و شستید، به تکه هایی به میزان یک بند انگشت خرد کنید. بعلاوه برگ های کرفس را هم همراه با نعنا و جعفری، به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

نکته: در نظر داشته باشید که میزان سبزی نعنا در خورشت کرفس، باید کمتر از میزان جعفری باشد. در غیر این صورت، باعث تلخ شدن طعم خورشت می گردد.

در ماهیتابه قدری روغن مایع یا جامد بریزید و آن را روی حرارت میانه قرار بدهید. پس از گرم شدن روغن، ساقه های کرفس را اضافه نموده و به مدت حدودا 5 دقیقه سرخ کنید. سپس مابقی سبزی ها را اضافه کنید و آن ها را تا زمانی که رنگشان تیره و عطرشان آزاد گردد، سرخ کنید.

3. آماده کردن خورشت

حالا که همه مواد اولیه لازم را تدارک دیده اید، نوبت به پختن و بار گذاشتن خورشت می رسد. پیاز را ریز خرد نموده و همراه با کمی روغن، در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار بدهید. پس از اینکه پیازها تفت خوردند و به اصطلاح سبک شدند، گوشت های خورشتی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه نموده و آن ها را تا زمانی که رنگ گوشت ها عوض بشوند، تفت بدهید.

لوبیاها را هم که از قبل خیس نموده اید، در یک قابلمه جداگانه به مدت 20 دقیقه بپزید. سپس لوبیاها را آبکش کنید و همراه با ساقه های کرفس و دیگر سبزی هایی که سرخ کردید، به قابلمه حاوی پیاز و گوشت اضافه کنید.

نکته: چنانچه از کنسرو لوبیای آماده استفاده می کنید، نیازی به پختن جداگانه آن ها نیست.

چند دقیقه ای به تفت دادن مواد ادامه بدهید، سپس روی قابلمه حدود 2 تا 3 لیوان آب جوش ریخته و اجازه بدهید تا خورشت به مدت حداقل 2.5 ساعت با حرارت میانه رو به کم، روی حرارت بماند و بپزد.

لیموهای عمانی را هم با نوک چاقو قدری سوراخ کنید، سپس آن ها را در یک ظرف حاوی آب جوش بیندازید تا پوستشان نرم شده و تلخی آن ها گرفته گردد. بعد از گذشت یک ساعت از پخت خورشت، لیموهای عمانی را به قابلمه اضافه کنید.

در طول مدتی که خورشت جا می افتد، برنج را هم به هر صورتی که می پسندید، کته یا آبکش، آماده کنید. سپس خورشت را در ظرف مناسب مخصوص خورشت سرو کنید. می توانید این غذا را همراه با سالاد شیرازی و دوغ کفیر خانگی نوش جان کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا

در این مطلب، طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا را همراه با نکات و فوت وفن های آن به شما آموزش دادیم. در ادامه، به سوالات متداول شما در ارتباط با پخت این خورشت پاسخ می دهیم.

برترین لوبیا برای طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا چیست؟

برای تهیه خورش کرفس با لوبیا می توانید از انواع لوبیا از جمله لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی بهره ببرید.

سبزی خورشت کرفس چیست؟

در خورش کرفس، از ترکیب ساقه و برگ کرفس به همراه نعنا و جعفری استفاده می گردد.

تفاوت سبزی قورمه با سبزی خورشت کرفس چیست؟

برخلاف خورشت قورمه سبزی، در خورشت کرفس از شنبلیله و اسفناج استفاده نمی گردد.

طرز تهیه خورشت کرفس بدون گوشت و گیاهی چیست؟

خورشت کرفس با لوبیا، برترین انتخاب برای افرادی است که تمایلی به استفاده از گوشت قرمز ندارند یا از رژیم غذاهای گیاهی پیروی می نمایند. برای تهیه خورشت کرفس گیاهی، گوشت خورشتی را از ترکیب حذف نموده و بقیه مراحل پخت خورشت را به همان ترتیبی که در بالا گفته شد، دنبال کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8975

به "طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت کرفس با لوبیا ساده، خوشمزه و مجلسی با گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید