خبرنگاران پرداخت خسارت سیل کشاورزان خوزستانی در دست پیگیری است

به گزارش مجله بای بلاگ، اهواز - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با یاری استانداری خوزستان کوشش می گردد هرچه سریعتر مابقی طلب کشاورزان خوزستانی خسارت دیده از سیل سال گذشته تعین تکلیف و پرداخت گردد.

خبرنگاران پرداخت خسارت سیل کشاورزان خوزستانی در دست پیگیری است

جمعی از کشاورزان خوزستانی خسارت دیده از سیل بهار98 با تجمع مقابل استانداری خوزستان پرداخت خسارت وارده به زمین های کشاورزی خود را خواهان شدند.

این کشاورزان که بخش زیادی از مزارع آنان در جریان سیل سال گذشته دچار آبگرفتگی شد خواهان معین تکلیف پرداخت خسارت و دریافت غرامت با توجه به پرونده های تشکیل شده در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شدند.

خدارحم امیری زاده در مورد مطالبه این کشاورزان به خبرنگار خبرنگاران گفت: سازمان جهاد کشاورزی متولی پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از سیل نیست و بانک های عامل باید خسارت کشاورزان را پرداخت نمایند لذا نمی توان زمان دقیقی برای پرداخت مطالبات کشاورزان معین کرد.

وی با بیان اینکه زمان پرداخت 50 درصد مابقی طلب کشاورزان بابت خسارت سیل باید معین گردد اضافه کرد:چهار هزارو 580 میلیارد ریال غرامت بلاعوض برای نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: در آخرین تصمیم اتخاذ شده از سوی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان 11هزارو 393 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد که از این اعتبار برای بهسازی 961 کیلومتر کانال های عمومی و انهار سنتی 168 هزارو 660 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی 68 ایستگاه پمپاژ و خرید پمپ اضافه کرد: 28هزار میلیون ریال اعتبار برای بازسازی 68 ایستگاه پمپاژ و خرید پمپ به مناطق سیل زده در نظر گرفته شده همچنین از دیگر طرح های باز سازی مناطق سیل زده استان اختصاص 129 هزارو 500 میلیون ریال برای بازسازی 89 کیلومتر جاده بین مزارع عمومی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: چهار هزارو 580 میلیارد ریال به عنوان یاری بلاعوض برای جبران خسارت کشاورزان خوزستانی ناشی از سیل سال گذشته در نظر گرفته شده است .

امیری زاده با اشاره به پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده گفت: پنج هزار و 525 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای مناطق سیل زده خوزستان اختصاص داده شده است.

در جریان سیلاب بهار 98 بیش از 200هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرهای غربی ، شمالی ، مرکزی و جنوبی خوزستان دچار آبگرفتگی شدند و محصول به بار نشسته آنان از بین رفت.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4738

به "خبرنگاران پرداخت خسارت سیل کشاورزان خوزستانی در دست پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت خسارت سیل کشاورزان خوزستانی در دست پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید