تکانه های سفر مقامات امریکایی به آسیا

به گزارش مجله بای بلاگ، گروه دنیا، نخستین سفر خارجی وزرای خارجه و دفاع دولت جو بایدن به ژاپن و کره جنوبی، با هشدار جدی مقامات پیونگ یانگ همراه شد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، آنتونی بلینکن و لوید آستین در حالی از دیروز دیدارهای رسمی با همتایان ژاپنی خود را انجام دادند که بر اتحاد امریکا با کشورهای آسیایی بویژه در برابر قدرت چین تأکید داشتند.

تکانه های سفر مقامات امریکایی به آسیا

مقامات امریکایی همچنین درباره موضوعات مختلف دیگری از جمله آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی و شرقی، مسأله هسته ای کره شمالی و کودتای نظامی میانمار نیز به بحث و گفتگو پرداختند. به نوشته یورو نیوز، این سفر پس از نشست مجازی هفته گذشته رهبران ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و هند برای اتحاد چهارگانه صورت گرفته است. پس از سرانجام نشست های ژاپن وزرای امریکا در حالی توکیو را به مقصد سئول پایتخت کره جنوبی ترک کردند که نشست با مقامات کره جنوبی از روز پنجشنبه شروع خواهد شد و پس از آن آستین به هند و بلینکن به آلاسکا سفر خواهد نمود.

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به امریکا

کیم یونگ اون، خواهر رهبر کره شمالی با انتقاد از برنامه های دولت بایدن برای شروع تمرین مشترک نظامی با کره جنوبی، به کاخ سفید هشدار داد برای پیگیری سیاست های خود در آسیا، دردسر درست نکنند: به دولت جدید امریکا که سعی دارد از آن سوی اقیانوس بوی باروت را به کشور ما برساند، توصیه ای می کنم؛ اگر می خواهید 4 سال در صلح بمانید بهتر است در اول راه دردسر درست نکنید. به نوشته بی بی سی، این رزمایش مشترک که کیم یونگ اون آن را مارش جنگ توصیف نموده است در حالی برنامه ریزی شده که پیونگ یانگ تا به امروز همه کوشش های پشت پرده دولت جدید امریکا برای برقراری ارتباط را به بن بست کشانده چراکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز هنوز ریاست جمهوری بایدن را در امریکا به رسمیت نمی شناسد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7006

به "تکانه های سفر مقامات امریکایی به آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکانه های سفر مقامات امریکایی به آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید