احداث بزرگترین مجموعه فراوری گیاهان دارویی شمال کشور در آمل

به گزارش مجله بای بلاگ، عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر از تأسیس یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی و تولیدی گیاهان دارویی استان های شمالی کشور در آمل داد.

احداث بزرگترین مجموعه فراوری گیاهان دارویی شمال کشور در آمل

به گزارش خبرنگاران مازندران رضا حاجی پور در نشست رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین شهرستان آمل گفت، یک سرمایه گذار، یکی از بزرگترین فراوریکننده های گل وگیاه و صادرکننده گل های زینتی در شهرستان آمل برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک با دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل در زمینه ساخت این مجموعه پیشرفته در زمین فراوری و همچنین با رویکرد آموزشی در مجموعه اعلام آمادگی نموده است.

وی اضافه کرد: زمین مورد احتیاج این مجموعه که حدود 30 تا 50 هکتار است در حال مراحل نهایی نظر کارشناسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز جهاد کشاورزی مازندران و موافقت برای اجرایی شدن است که انشاله به زودی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

حاجی پور، به توانمندی های بالای این شهرستان در بخش کشاورزی به خصوص در فراوری گل و گیاهان زینتی و دارویی اشاره نمود و ادامه داد، وجود دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل که دانشکده مستقل علوم و گیاهان دارویی دارد، ساخت مجموعه فراوری گیاهان دارویی با رویکرد آموزشی و نگاه علمی و تخصصی در این مجموعه یک مزیت بسیار مهم است که با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت های وزارت علوم زمینه آن را به طور جدی فراهم خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با وجود قدمت کمتر از یک دهه ای آن و حضور محققان و اعضای جوان هیأت علمی، می توان روینمودهای آموزشی این دانشگاه را در کنار فعالیت های مهارتی برای دانشجویان فراهم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به کوشش های در حال اجرا اعضای هیئت علمی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل گفت، از شما به عنوان معاون پژوهشی و فناوری وزیرعلوم این انتظار هست که با ارائه یک فرصت و برنامه شش ماهه و یک ساله از آنان در تهیه و فراوری مقاله های معتبر بین المللی حمایت کنید.

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7360

به "احداث بزرگترین مجموعه فراوری گیاهان دارویی شمال کشور در آمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بزرگترین مجموعه فراوری گیاهان دارویی شمال کشور در آمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید